ЧІП-ТЮНІНГ БЕНЗІНОВЫХ ДВИГУНІВ

Абсолютно будь-яка людина, у якого є машина, рано чи пізно намагається її вдосконалити. І не важливо, які причини кожного з нас підштовхують до цього:

Хтось хоче виділитися чимось з "натовпу", інші хочуть просто чогось новенького (адже звикають-то до всього !?); треті - полізли тому, що поламалося, а далі - і пішло, і поїхало; четверті - просто хочуть заощадити на чомусь. Та й яка різниця, чому? Кожен має на це право. Питання не в цьому. Питання в тому, як це зробити краще, тобто - грошей витратити менше, а результат отримати краще. Резонно? - Резонно!

Маєте право? МАЄТЕ!!!

Але є одне АЛЕ ... Як і в будь-якій справі є два підходи: або звернутися до профі в цій галузі, або "якщо щось хочеш зробити добре, - зроби це сам". Спробуємо розібратися?

Спочатку з першим: чи багато СТО та окремих людей в м.Харкові займаються чіп-тюнінгом? БАГАТО. Я знаю, принаймні, місць 10. Відрізняються і цінами і технічним рівнем пропонованих послуг (в першу чергу, рівнем використовуваного обладнання, рівнем власних знань, наявністю або відсутністю вимірювальних приладів, ну і, природно, "заточені у спеца руки" під таку роботу чи ні). На прикладі моєї особистої машини (Lanos 1.5l 2006р.в. Український) варіант відпав після першої ж спроби - зробити зробили, сказали, що поїде по-іншому. Поїхала, але краще б не робили! 500км їхали цілий день, на обгін йшли тільки при порожній зустрічній смузі.   ...Поїхали далі?

ЧІП-ТЮНІНГ ДИЗЕЛЬНИХ ДВИГУНІВ

Обов'язковою умовою тюнінгу будь-якого двигуна є справність всіх його систем! А саме: механічної (ознака - як мінімум, компресія), паливної, впуску (фільтра та турбіна, якщо є) та випуску (каталізатор та сажовий фільтр, якщо є). Відповідно типу мотора за видами палива (бензин\дизель) є свої особливості при тюнінгу, які можемо розглянути на прикладі Mercedes-Vito CDI.

У модельному ряді є 3 моделі: 108,110,112. Перша цифра позначає вантажопідйомність 1т, 2 і 3 цифри - потужність у к.с.: 82, 102, 122 (60kWt, 75kWt, 90kWt). Податки в Німеччині, до речі, за дизелями сплачуються не за обсяг двигуна, а за його потужність. Тому 108 Vito буде набагато більше (їх "зміст" обходиться дешевше, а потужність потрібна далеко не кожному, тим більше що з фізики ми знаємо, що з нічого нічого й буває, - тобто. вище потужність, - вище витрати).

Чи є відмінності в залізі двигуна у машин одного модельного ряду, але різної потужності? Так є. Так у 108-го інтеркулер може бути присутнім, а може і ні; у "старших братів" він присутній завжди, а значить температура повітря після стиснення турбіною (на впуску мотора) є критичною для роботи на великих потужностях. На 108-му турбіна стоїть з перепускним клапаном, а на 110-112-му - зі змінною геометрією; відповідно і кількість повітря, що нагнітається в мотор, буде різним. На 108-му електричного ЄДР немає, на 112-му - є. Передавальні числа коробок можуть відрізнятися як від потужності мотора, так і від типу вантажний/пасажирський.  ...читати статтю повністю

ВСТАНОВЛЕННЯ ОХОРОННИХ СИГНАЛІЗАЦІЙ

Пограбували машину?! Або ви готуєтеся цього завчасно уникнути?

У моєї дружини 06.04.2015 у центрі Харкова двоє злодіїв пограбували машину...

І якось стало неважливим, що моя трудова діяльність у сфері ремонту та обслуговування автомобілів починалася в далекому 1998 р у фірмі "БНК", що спеціалізується ТІЛЬКИ на установці протиугінних систем та музики; і що ставили ми 2-3 сигналізації щодня (кожен з 3-х електриків-працівників фірми), 5 днів на тиждень (і так 3 роки! - близько 1000 сигналізацій було встановлено лише мною, - досвіду роботи у "клінічних умовах" вистачає); і що ставився я всі роки своєї трудової діяльності не формально (як це відбувається на більшості дилерських СТО), а вникаючи і в теоретичні, і технічні, і психологічні аспекти охоронних систем.

І навіть якось не важливими тепер здаються ВСІ слова, що багато разів вимовляються як для ВСІХ моїх клієнтів, так і для дружини. Пропоную почати все від початку.

ПЕРЕПРОГРАМУВАННЯ ECU

Весь процес перепрограмування зводиться до заміни програми блоку керування двигуном автомобілів європейського, американського та японського ринків на програму для автомобілів арабського ринку, в яких, як відомо на сьогоднішній день, не проводиться контроль роботи задніх лямбда-зондів (тобто системи каталізатора загалом), а найчастіше – не встановлюються передні каталізатори. При такому підході зміни в роботі системи вприску не відбувається, за винятком невеликого збільшення потужності двигуна, обумовленого дещо іншими значеннями кутів запалення і моментів вприску, що закладаються самими виробниками в автомобілі арабського ринку (адже присутність каталізатора в безпосередній близькості від двигуна накладає певні обмеження на величину максимального тиску випускних газів - може "видавити" каталізатор, тобто. привести до його руйнування, що з урахуванням посилення вимог захисту екології, що дедалі посилюються, є для виробників неприйнятним. А немає каталізатора - немає і обмежень!  ...читати статтю повністю

ЕМУЛЯТОР ЛЯМБДИ

На всіх автомобілях, що відповідають стандартам ЄВРО-2 та вище, встановлюються каталізатори для зменшення кількості шкідливих речовин, що викидаються в атмосферу з вихлопними газами.

Catalitic Converter
Catalitic Converter

1 - корпус, 2 - ущільнення, 3 - стільники каталізатора  ...читати статтю повністю

 ▲