Абсолютно будь-яка людина, у якого є машина, рано чи пізно намагається її вдосконалити. І не важливо, які причини кожного з нас підштовхують до цього:
Хтось хоче виділитися чимось з "натовпу", інші хочуть просто чогось новенького (адже звикають-то до всього !?); треті - полізли тому, що поламалося, а далі - і пішло, і поїхало; четверті - просто хочуть заощадити на чомусь. Та й яка різниця, чому? Кожен має на це право. Питання не в цьому. Питання в тому, як це зробити краще, тобто - грошей витратити менше, а результат отримати краще. Резонно? - Резонно!
Маєте право? МАЄТЕ!!!
Але є одне АЛЕ ... Як і в будь-якій справі є два підходи: або звернутися до профі в цій галузі, або "якщо щось хочеш зробити добре, - зроби це сам". Спробуємо розібратися?
Спочатку з першим: чи багато СТО та окремих людей в м.Харкові займаються чіп-тюнінгом? БАГАТО. Я знаю, принаймні, місць 10. Відрізняються і цінами і технічним рівнем пропонованих послуг (в першу чергу, рівнем використовуваного обладнання, рівнем власних знань, наявністю або відсутністю вимірювальних приладів, ну і, природно, "заточені у спеца руки" під таку роботу чи ні). На прикладі моєї особистої машини (Lanos 1.5l 2006р.в. Український) варіант відпав після першої ж спроби - зробити зробили, сказали, що поїде по-іншому. Поїхала, але краще б не робили! 500км їхали цілий день, на обгін йшли тільки при порожній зустрічній смузі.
...Поїхали далі?
Обов'язковою умовою тюнінгу будь-якого двигуна є справність всіх його систем! А саме: механічної (ознака - як мінімум, компресія), паливної, впуску (фільтра та турбіна, якщо є) та випуску (каталізатор та сажовий фільтр, якщо є). Відповідно типу мотора за видами палива (бензин\дизель) є свої особливості при тюнінгу, які можемо розглянути на прикладі Mercedes-Vito CDI.
У модельному ряді є 3 моделі: 108,110,112. Перша цифра позначає вантажопідйомність 1т, 2 і 3 цифри - потужність у к.с.: 82, 102, 122 (60kWt, 75kWt, 90kWt). Податки в Німеччині, до речі, за дизелями сплачуються не за обсяг двигуна, а за його потужність. Тому 108 Vito буде набагато більше (їх "зміст" обходиться дешевше, а потужність потрібна далеко не кожному, тим більше що з фізики ми знаємо,
що з нічого нічого й буває, - тобто. вище потужність, - вище витрати).
Чи є відмінності в залізі двигуна у машин одного модельного ряду, але різної потужності? Так є. Так у 108-го інтеркулер може бути присутнім, а може і ні; у "старших братів" він присутній завжди, а значить температура повітря після стиснення турбіною (на впуску мотора) є критичною для роботи на великих потужностях. На 108-му турбіна стоїть з перепускним клапаном, а на 110-112-му - зі змінною геометрією;
відповідно і кількість повітря, що нагнітається в мотор, буде різним. На 108-му електричного ЄДР немає, на 112-му - є. Передавальні числа коробок можуть відрізнятися як від потужності мотора, так і від типу вантажний/пасажирський.
...читати статтю повністю
Пограбували машину?! Або ви готуєтеся цього завчасно уникнути?
У моєї дружини 06.04.2015 у центрі Харкова двоє злодіїв пограбували машину...
І якось стало неважливим, що моя трудова діяльність у сфері ремонту та обслуговування автомобілів починалася в далекому 1998 р у фірмі "БНК", що спеціалізується ТІЛЬКИ на установці протиугінних систем та музики; і що ставили ми 2-3 сигналізації щодня (кожен з 3-х електриків-працівників фірми), 5 днів на тиждень (і так 3 роки! - близько 1000 сигналізацій було встановлено лише мною,
- досвіду роботи у "клінічних умовах" вистачає);
і що ставився я всі роки своєї трудової діяльності не формально (як це відбувається на більшості дилерських СТО), а вникаючи і в теоретичні, і технічні, і психологічні аспекти охоронних систем.
І навіть якось не важливими тепер здаються ВСІ слова, що багато разів вимовляються як для ВСІХ моїх клієнтів, так і для дружини.
Пропоную почати все від початку.
Весь процес перепрограмування зводиться до заміни програми блоку керування двигуном автомобілів європейського, американського та японського ринків на програму для автомобілів арабського ринку, в яких, як відомо на сьогоднішній день,
не проводиться контроль роботи задніх лямбда-зондів (тобто системи каталізатора загалом), а найчастіше – не встановлюються передні каталізатори. При такому підході зміни в роботі системи вприску не відбувається, за винятком невеликого
збільшення потужності двигуна, обумовленого дещо іншими значеннями кутів запалення і моментів вприску, що закладаються самими виробниками в автомобілі арабського ринку (адже присутність каталізатора в безпосередній близькості від
двигуна накладає певні обмеження на величину максимального тиску випускних газів - може "видавити" каталізатор, тобто. привести до його руйнування, що з урахуванням посилення вимог захисту екології, що дедалі посилюються, є для
виробників неприйнятним. А немає каталізатора - немає і обмежень!
...читати статтю повністю
На всіх автомобілях, що відповідають стандартам ЄВРО-2 та вище, встановлюються каталізатори для зменшення кількості шкідливих речовин, що викидаються в атмосферу з вихлопними газами.
1 - корпус, 2 - ущільнення, 3 - стільники каталізатора
...читати статтю повністю